domingo, 22 de abril de 2012

Diet Coke + Jean Paul Gaultier


No es la primera vez, y les aseguro que tampoco la última, que la gente de Diet Coke se une con algún diseñador para darle un mix-up a sus explotables botellas en ediciones limitadas, anteriormente hemos visto los trabajos con Karl Lagerfeld y Manolo Blahnik. En esta ocasión le tocó al famoso enfant terrible de la moda, Jean Paul Gaultier. Las botellas tienen 3 diseños: "Day", con figura de hombre y vestido con el reconocido sweater navy de líneas azules. "Night", una versión femenina mucho más atrevida y con un corsé de fishnets y encaje negro, muy hookerish; y otra versión más sensual llena de tatuajes y accesorios. Además, para publicitar el producto Gaultier grabó una serie de videos en los que transforma a las tres marionetas protagonistas de la marca: Irene, Bernadette y Eleanor.... hey, do you intend to press charges?

It's not the first time, and I assure you it's not the last one, that the people from Diet Coke team-up with a high fashion designer to give a little mix-up to their exploitable bottles in limited editions, back in time we've seen collaborations with icons such as Karl Lagerfeld and Manolo Blahnik. This time, the leading was took by the famous fashion's enfant terrible, Jean Paul Gaultier. The bottles have 3 different designs: "Day", with a manly figure and dressed up with the unforgettable navy sweater that has become a statement in Gaultier's imagery. "Night", the femenine hookerish version pulling off a corset made of fishnets and black lace; and the last version wich is a more sensual one with tattoes and lots of necklaces. To add a bit more of publicity to the product, Jean Paul has filmed a series of funny clips where he transform the brand's dummies called Irene, Bernadette and Eleanor... hey, do yo intend to press charges?


TV SPOT



THE SERIAL KILLER DESIGNER


[+ bonus]: Behind the Scenes + Launching Party



Enjoy. 
xx.
Alejandro.

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